Coraz to większa ilość marketerów dostrzega ogromne możliwości działania reklamy na serwisach społecznościowych. Już w tym momencie, większa część firm, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Portale te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby hołdowników internetu, są także miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny produktów.
Internauci tworzą specyficzne kluby zrzeszające wielbicieli, hołdowników wskazanych artykułów, usług, działań – przetestuj prowadzenie facebooka. Jeden fanpage, to przynajmniej 50 wielbicieli. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla zamiarów marketingowych, im większy fanpage, tym poprawniejsze dotarcie z reklamą. Parę krajowych profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy fanów, co pokazuje jak kolosalny jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość hołdowników, pasjonatów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Godziwe artykuły będą zrzeszały gigantyczną ilość entuzjastów, jest to nieuniknione. Fani odszukali swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak w rzeczywistości, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego tworzenia wizerunku danego profilu.